Julchock


Nu är julen över. Tagga nyår? Vet inte. Har inga planer. För jag har inga vänner. Inga tillgängliga i alla fall. Sadness. Har dock en fin poncho i typ glittrigt nät-material som jag tänkte att jag skulle ha på mig.

Känns som att man nu bara har några dagar på sig att fucka ur innan man avger sina nyårslöften. Som vanligt handlar mina nyårslöften om att äta nyttigare, sluta röka och sluta dricka så mycket. Mitt förra nyårslöfte var förutom det att jag skulle ligga mer. Vilket jag tror att jag gjort. Men det är i och för sig relativt relativt...

Måste förresten berätta om en chockerande grej som hände mig i dag. Satt i tv-soffan och åt frukost. Ett ägg, fyra skivor rökt skinka och fyra små tomater av körsbärstyp. Så tappade jag en tomat på golvet och när jag böjde mig ner och skulle ta upp den så råkade jag i stället ta min stortå! För att den är målad julfin. Röd alltså. Som en tomat. Chocken!

Nu ska jag se sista avsnittet någonsin av Downton Abbey. Sadness.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar