Tillbaka i Umeå


Tillbaka i Umeå. Mina blommor hade dött. Igen. Trots att jag ställt ut dom i det gemensamma köket och folk lovat att vattna dom. Börjar nästan kännas som en tradition. Det här måste vara fjärde gången. Är ju inte mina korridorskompisars fel. Är ju enbart mitt eget fel. Jag som litar på människors goda vilja.

Typiskt mig att bli frustrerad av något så banalt som några döda fredskallor. Okej. Lämnar det nu.

I morgon är det Trettondagsafton. Alltså dagen då de tre vise männen gav baby Jesus gåvor. Men mer känt som en "lördag" mitt i veckan eftersom dagen efter (trettondagen) alltså min födelsedag är röd. Alltså en dag när man kan dricka alkohol utan att skämmas. Skickade ett massfacebookmail till alla jag känner i Umeå och ba "Fest i morgon. Ring inte. Bara kom. Fullt ös medvetslös. Woop woop". Hoppas någon kommer. Är rätt länge sedan jag skrev det. Kanske en timme sedan men ingen har svarat. Spännande och eventuellt pinsamt.

Nu ska jag göra en födelsedagsplaylist med låtar som bara JAG gillar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar